neděle 7. ledna 2018

Londýn vol. 2

Zdravím všechny nadšené cestovatele! :)

Přináším Vám druhý článek na téma Londýn. V létě 2017 jsem opět absolvovala brigádu na Victoria Farm, stejně jako rok předtím, tentokrát ale s menší obměnou – Londýn jsem nenavštívila jen na den, ale hned na 3 dny.

Jela jsem s kamarády Domčou a Pepou, kteří jsou partneři, takže jsem dělala tak trochu křena, ale užili jsme si to. Přiletěli jsme na letiště Stansted asi v půl 11 večer, než jsme prošli kontroly a dostali se k autobusu, který nás odvezl do centra Londýna, uběhla asi hodina. Jízdenky nám prodávala sympatická mladá černoška s copánky ve vlasech, která, jak jsme zjistili během transakce, uměla velmi dobře česky, jestli byla narozená v česku to nevím, ale zněla jako rodilý mluvčí. Prostě první člověk, kterýho v Londýně potkáte a hned mluví česky. :D  

Cesta z letiště do centra na Victoria Station trvá asi hodinu, takže jsme si zdřímli a doufali, že to nepřejedeme. Měla jsem nastudovanou trasu metrem až na Elephant and Castle, kde jsme měli objednaný hostel StaySafe. Jako moraváka, který byl v Praze v metru jen jednou jsem vůbec nepomyslela na to, že v noci asi metro nepojede. :D Londýn v noci je docela děsivý, hlavně pokud máte několik zavazadel a vůbec netušíte, kam jdete. Nakonec jsme se v hostelu ubytovali asi o půl 3 ráno. Check-in naštěstí mohl proběhnout 24 hodin denně.


V hostelu jsme měli zaplacenou i snídani, která se podávala od 7 do 9 hodin. Prostředí bylo úžasný. Všechno barevný, optimistický, veškerý personál byl velmi ochotný. Pro otevírání dveří do pokoje, který jsme sdíleli s celkem 8 nájemníky a pro používání výtahu, jsme dostali karty s čipem.
Naše typické snídaně :)



Pro přesun po městě jsme si ještě před odletem koupili Oystercards, které nám přišly až do schránky s nabitým kreditem 20 liber. Za cestu autobusem se naúčtovalo odhadem 1,5 libry, čepovalo se pouze při nástupu, bylo tedy jedno, kolik zastávek jedete a na metro to bylo podle zóny a počtu zastávek, čepovalo se při průchodu terminálem do i z metra. Našich 20 liber nestačilo, u „bankomatu“ jsme si dobíjeli ještě 5 liber :)

První den jsme navštívili Tower of London, kde jsme měli předem koupené vstupenky. Na stránkách uvádějí, že slevu na studenta může mít pouze ten, kdo má platný ISIC průkaz, což splňovala jediná Domča, já a Pepa jsme si teda koupili Adult. No klidně jsme si mohli vzít toho studenta, bylo tam tolik lidí, je jenom naskenovali u vchodu čárový kód vstupenky a nic víc nekontrolovali. Pro příště víme :D Celá prohlídla byla úžasná, jen na korunovační klenoty jsme se nedostali, protože tam byla fakt neskutečná fronta. Víte, jak to je, není čas ztrácet čas.






Po prohlídce jsme prošli před London Bridge, který se, jak už je to asi zvykem, když přes něj chci přejít, zrovna zvedal, tak jsme museli počkat, než propluly lodě. Naštěstí to netrvalo ¾ hodiny jako vloni a bylo mnohem přívětivější počasí. Následovala kofeinová vzpruha v kavárně Costa. Já vím, tyhle kavárničky jsou i v česku, ale já jim přišla na chuť až v Anglii :D




Další památky na programu byly katedrála svatého Pavla a Shapespearovo divadlo The Globe. Oboje jen zvenčí, přece jen jsme teprve jeli pracovat a finance byly omezené. To nám ale nebránilo v návštěvě klasické britské hospůdky a ochutnávce místních zlatých moků. Co si budeme vykládat, český pivo je hold český pivo.




 Další ráno, další snídaně a můžeme vyrazit. Na Westminster Bridge zrovna hrál dudák, přihodili jsme mu nějakou tu penci a při té příležitosti jsme se i vyfotili. Obešli jsme nábřeží Temže a přešli po Lambeth Bridge do zahrady královny Viktorie, miluju to tam, je tam typický britský trávník – krásně zelený, udržovaný a měkký. Opět mne ohromila krása a velkolepost Westminster Abbey. Bohužel vstup na prohlídku 20 liber a více je pro studentku VŠ příliš. Kdybych takto měla navštívit každou památku, která by mne zajímala, šlo by to do stovek liber. Po Victoria St. jsme se vydali k Westminster Cathedral, další úžasná budova, i když jsem si připadala spíše jako v Moskvě než v Londýně. :D







Další zastávka na naší trase byl Buckingham. Žádná změna. Čekala jsem, že když je lepší počasí, budu i já lépe naladěná a palác mě nadchne. Ne. Nic. Žádné emoce se nekonaly, stejně jako vloni. Zato památník královny Viktorie byl pořád stejně nádherný, ne-li krásnější. Přes The Mall jsme se dostali k Admiralty Arch (Vítězný oblouk) a odtud na Trafallgar Square a na prohlídku Národního muzea. Jako svoje malé vítězství považuju to, že mi žádnej šejdíř neprodal náramek z bavlnky za 5 liber. :D







Třetí den byl plánovaný jako odpočinkový, tedy žádný shon, jen klid, pohoda a jídlo. To zahrnovalo i nákup v Primarku. Věřte mi ale, když říkám, že nakupovat na Oxford Street nechcete. My měli ve stejné dojezdové vzdálenosti ještě jeden obchod tohoto řetězce, v Peckhamu, kam nám jen autobus přímo od hostelu. Až po příjezdu jsme zjistili, že je to čtvrť, kde je téměř 80% populace černošská, tak jsme tři běloši turisti byli jako pěst na oko. Všichni ale byli milí a nákupy proběhly v klidu. A abychom splnili i tu část o jídle, vydali jsme se do Soho, čínské čtvrti, kde jsme si zaplatili all you can eat (sněz co můžeš) a pustili se s chutí do dobrot, co na nás čekaly.








Celý den jsme zakončili procházkou po Hyde Park a z Paddinctonu jsme jeli metrem zpátky na Elephant&Castle, kde jsme v našem hostelu v baru poseděli u cideru. Ráno jsme sbalili svoje věci, odhlásili se z hostelu a vydali se směrem na Charing Cross na vlak.  

Až pojedu do Londýna příště, koupím si s dostatečným předstihem vstupenku na Harry Potter Studio Tour, když jsem chtěla tyhle vstupenky koupit, byl začátek července a nejbližší volný termín byl na říjen. Takže pokud se tam někdo chcete podívat, pozor na to! :)


A co Vy a Londýn? Co máte na městě nejraději? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za veškerou zpětnou vazbu ♥